poniedziałek, 7 stycznia 2013

Programista też człowiek i może... :P

Przeczytawszy wpis Agi i dostając od niej różne dziwne wiadomości w stylu "Zrobiłeś Spaghetti, co z Ciebie za programista!" postanowiłem stanąć, twarzą w twarz, z kuchennym światem i zrobić prawdziwą rewolucję :)

Warzywniak - niczym kiler w garniturze podszedłem do lady i po prosiłem o dwa twarde pomidorki, dwa twarde ogórki... nie no bez przesady, wziąłem to co trzeba i tyle. Zahaczyłem jeszcze o Biedrę i zacząłem walkę z warzywami mięsem i ryżem!!!

Mówię wam ciężko było, sok się lał, mięso latało i noże śmigały ale tę bitwę zwyciężyłem. Po tak morderczych przygotowaniach mogłem zacząć na serio...

Przepis autorski na kurczaka z ryżem i całą resztą pyszności :D

(porcja dla jednej osoby) <---- no w końcu nie mam dla kogo gotować

Pierś z kurczaka, papryka (czerwona), 3 pieczarki, cebula,4-5 ząbków czosnku, pomidor, mała puszka kukurydzy, oliwa z oliwek, sól, pieprz, bazylia, curry, zioła prowansalskie ( ja dodałem jeszcze trochę ostrej papryczki)

Mięsko umyć, pokroić w kostkę i przyprawić do smaku wedle uznania. Wszystkie warzywa umyć. Paprykę przeciąć na pół i pokroić w paski. W między czasie można wstawić wodę na ryż (odrobinę posolić), gdy woda zacznie się gotować wstawić ryż (ja użyłem ryżu brązowego). Cebulę posiekać w pół księżyce. Pieczarki pokroić w kostkę. Pomidor na pół i w kostkę, a ząbki czosnku w drobną kosteczkę. Podsmażyć mięso na rozgrzanej oliwie z oliwek. Po lekkim zarumienieniu się mięsa, na drugiej patelni z kapką oliwy z oliwek, na lekkim ogniu, podsmażyć cebulkę i co mniej więcej minutę dodawać paprykę, pomidora i pieczarki. Do przyrumienionego mięsa dodać drobno posiekany czosnek, trzymać jeszcze przez chwilkę na małym ogniu. Odsączyć ryż i wyłożyć go na talerz. Na ryż dodać podsmażone mięso i udekorować przysmażonymi warzywami i posypać kukurydzą. Bon appetit!!!

P.S (Programista też potrafi, a do tego facet. Tak, że Panowie, zapraszam do kuchni, Panie na pewno to docenią ;) )





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz